zondag 1 september 2013

Bloemige sjaals


Ow wat is dat fijn, zo'n overlockmachine! Ik moest gisteren wel lachen, ik ben onderhand langer bezig om van kleur te veranderen dan dat ik aan het naaien ben voor zo'n sjaal. En uiteindelijk zie je natuurlijk niks van de kleur draad die je gebruikt, omdat alle draadjes netjes aan de binnenkant van de sjaal zitten. Maar goed, het gaat om het idee he ;)


Het geen wat ik nog wel lastig vind, is inschatten of de spanning van alle draden goed ingesteld is en zo niet, welke van de 4 ik dan moet veranderen. De plaatjes in de gebruiksaanwijzing zijn niet echt duidelijk, dus ik ga vanmiddag mijn grote vriend Google maar eens raadplegen.


Aangezien ik echt niet zonder sjaal kan (jaja, ik draag vrijwel het hele jaar door een sjaal...) en ik erg blij ben met de vorige infinity scarf die ik genaaid had, mochten er nog wel twee bijgemaakt worden. Bij gebrek aan tijd om nieuwe stof te kopen, heb ik twee Stenzo stofjes uit mijn voorraad geplukt.



De donkere sjaal heeft hetzelfde formaat als mijn eerder gemaakte sjaal, 30cm x 120cm. De blauw/witte sjaal heb ik iets breder gemaakt, namelijk 40cm, maar ik weet nog niet of ik dit fijn vind. Omdat de sjaal gedraaid wordt als je hem omdoet, wordt het een erg dikke prop op een plek. Ik weet niet of het nu een kwestie van wennen is of dat ik uiteindelijk de sjaal toch nog 10cm smaller ga maken. Achja, het is een fluitje van een cent met de overlock ;)

Morgen ga ik denk ik meteen mijn stoffenvoorraad weer aanvullen. Normaal kan ik niet naar de markt omdat ik moet werken, maar morgenochtend heb ik vrij dus die kans moet ik natuurlijk benutten. Volgende week moet ik nog één weekje werken en dan ben ik ein-de-lijk weer eens een weekje vrij. Mijn laatste vrije week was vorig jaar de week voor kerst dus het werd hoog tijd. Ik kijk er echt naar uit om gewoon even niks te moeten. Ik heb in totaal nog 5 weken vrij voor dit jaar dus die ga ik denk ik een beetje uitsmeren over de laatste paar maanden van dit jaar.

Gisteren kwam de postbode een grote doos wol brengen; 2,4kilo in totaal :D Ik had meteen ook een van de nieuwe kleuren van Bravo Big meebesteld; wijnrood. Hij is wat lastig op de foto te zetten, maar het is een erg mooie warme kleur rood.


Ik ga dus even een kopje thee zetten, haaknaald erbij pakken en lekker aan de haak :)

9 opmerkingen:

  1. Leuk allemaal. Ik wil ook een locker!! Mooi die dikke wol! Misschien snuffel ik wel voor een kerstkado even bij jou....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ... die draden inrijgen kost soms heel veel tijd hé :-) Maar wel mooie resultaten! Je sjaals zijn heel leuk. Hopelijk heb je heel fijn kunnen haken vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik knip de draden ruim af en knoop dan de nw kleur met een platte knoop aan het ingeregen garen en laat de machine dan doorlopen totdat de nw kleur er helemaal door is. Door de naald lukt niet altijd. Zo kost het niet veel tijd alleen wat garen ;-) zit toch genoeg op zo'n klos...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. alweer zo'n mooie sjaals seg :-) Die eerste sjaal is echt super!

    Geniet van je vakantiedagen, het zal deugd doen :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De wijnrood ziet er veelbelovend uit! Mag ik vragen met welke haaknaald je Bravo Big haakt en waar je deze prachtige kleur rood besteld hebt?

    Groetjes, Vera

    P.S. Op en top gaan genieten van je weekje vrij hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super dat je zo met je overlockmachine bezig bent...heb er ook eentje maar heb er eigenlijk nog nooit wat mee gedaan.
    Trouwens prachtige foto's in je vorige bericht:))
    Maar ja, je hebt nu ook zo'n super fototoestel toch?
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi, ik weet geeneens wat een overlockmachine is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er weer mooi uit! Toch wel handig, zo'n overlockmachine voor als alle stiksels nooit gezien worden ;) Ik ben ook benieuwd naar de wijnrode wol. xoi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, leuk zeg!!

    Iris
    bagger013.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...